7/8/07

Gener 2007, 29é Rally Lisboa Dakar

Bon viatge !!!

Ara quan llegiu aquest escrit, els meus companys de l’equip Dakar 2007 Saunier Duval estaran ja enllestint les verificacions tècniques i administratives i preparant-se per a la sortida del dia 6. Hauran superat ja la primera part de la cursa : aconseguir estar a la sortida. Una primera part carregada de tensions i nervis : la preparació tècnica i mecànica dels vehicles en els terminis previstos, tota la documentació d’aquests (fitxes d’homologació o passaport federatiu del vehicles, fitxa tècnica, carta verda, …) i la documentació personal (passaport, visats, vacunacions tropicals, llicencies federatives…), els entrenaments a Marroc, les presentacions a la premsa i als patrocinadors (a Erfoud, a Barcelona, a Girona i a Madrid)… i per culminar les estrictes i complexes verificacions dels vehicles per part dels comisaris de la FIA –federació internacional d’automobilisme esportiu-.

Com sempre diu l’Albert Bosch “preparar les grans ocasions també forma part important de la manera de gaudir-les”. Els darrers dies abans d’un gran esdeveniment; sigui un viatge important, una aventura, una cursa, un casament o unes eleccions, per exemple, estan marcats per l’excitació, la impaciència i algunes angoixes necessàries. Amb el Dakar per davant, te n’adones que és així; i veus que, en realitat, l’aventura interior ja fa temps que ha començat... i ara només resta donar-li cos.

L’any passat el company Pep Busquets va estar a punt d’abandonar al Km.20 de la primera etapa per culpa d’una peça defectuosa al seu cotxe... Imagineu-vos-ho: fracassar al cap de 20 minuts de començar, després de tants mesos de preparació… Però això pot passar perfectament aquest any i sempre. Sempre que es comença un gran repte es fa per assolir l’èxit segons els objectius que cadascú s’ha marcat. Al Dakar uns volen només acabar, com nosaltres l’any 2005, uns altres guanyar, … enguany l’equip Saunier Duval vol quedar entre els 20 o 30 primers; però sempre s’ha de tenir en compte que l’Èxit és germà bessó del Fracàs... i qui no està disposat a assumir un Fracàs, difícilment podrà afrontar grans empreses.

Aquest és el setè Dakar de l’Albert Bosch, el qual dels sis anteriors n’ha acabat quatre : un en moto (de dos participacions), dos de copilot i un de pilot de cotxes (de dos participacions). Serà el tercer per en Pep Busquet, dels anteriors n’ha acabat un (l’any 2001) i es va retirar l’any passat; i serà el segon de’n Josep Ma. Prat com a copilot. Però el problema és que aquest any ja no en tenen prou amb acabar; s’han fixat un objectiu ambiciós : volen intentar acabar endavant de la classificació.

Evidentment estar dins dels 10 primers és del tot impossible per pilotatge i per mitjans (hi ha els millors pilots i equips del món). El seu lloc natural al final de cursa estaria entre el 20è i el 30è; sense descartar lluitar per estar entre el 10è i el 20è. L’experiència, uns bons cotxes i un equip compenetrat i complet (un camió en cursa, i un cotxe i un camió d’assistència) ho avalen. Per a això s’ha de córrer molt, arriscar més, també saber administrar bé la cursa i no voler estar massa endavant al principi,... però tots aquests son també els factors que incrementen les possibilitats de tornar a casa abans d’hora o de tenir algún problema que els deixi al darrera del tot de la classificació. Posar-se objectius concrets sempre suposa tenir més pressió, però això també forma part del joc.

Sigui com sigui, dins les properes setmanes, les paraules i reflexions deixaran de tenir sentit i manaran des del dia 6 els 5 dits del Comisari de cursa que assenyalaran el 5-4-3-2-1 del compte enrera per començar la cursa cada dia. Els desitjo que tot vagi bé i si assoleixen els seus objectius personals i d’equip, millor; però el més important és passar-s’ho d’allò més bé. Passi el què passi, només el fet d’estar ara a punt de prendre la sortida del Dakar, sé que ja els fa molt feliços i els fa sentir del tot afortunats.

I recordeu que el millor seguiment diari el podreu fer a través de la WEB de l’equip: www.saunierduval-dakar.com on a més podreu gaudir de les fotos de la preparació i dels entrenaments d’aquesta aventura del motor, i de les dues participacions anteriors de l’equip.