27/7/10
Bon estiu
Fent un tomb per Ripoll veurem aquests dies obres públiques a dojo: tota la carretera de Sant Joan i la plaça de l'Ajuntament, la plaça Abat Arnulf i el carrer Pirineus i la plaça Gonçal Cutrina, els edificis annexos a la nova Biblioteca Lambert Mata i l'edifici de la biblioteca vella, la sala soterrània polivalent de la plaça de La Lira, les naus de lloguer del polígon empresarial La Barricona, el centre de tecnificació esportiva annexe al nou pavelló d'esports, han acabat d'acabar les obres de la residència d'avis de la Fundació Guifré, han tornat a reparar fa pocs dies el terra de la plaça Gran i plaça Sant Eudald, les obres de la capella de la Congregació i l'església de Sant Pere que acollirà el projecte Terra de Comtes i Abats, el nou Centre d'Acollida Turística, neteja de l'antiga oficina de la Policia Local, ... talment sembla que la inversió pública a la nostra vila no es ressenteixi d'aquesta crisi que patim i que ha descapitalitzat bona part del teixit empresarial de Catalunya i ha deixat sense accés al crèdit a la major part de la població, reduint el consum i provocant la major escalada d'atur de la història recent del país.
No, a Ripoll el ritme inversor no decreix malgrat l'estat redueix la seva aportació als municipis, pren mesures de reducció dràstica de la despesa i els salaris públics, incrementant la contribució de l'IRPF i congelant les pensions... i la Generalitat està començant a restringir pagaments (per exemple a la sanitat concertada) i reduir sous públics i concertats, postposar obres... En aquests moments el "cash" de la Generalitat està en nombres vermells, tal i com publica la premsa està negociant a marxes forçades un prèstec o col.locació de deute públic per 2.000 milions d'euros !!!
No, a Ripoll el pressupost per al 2010 continua mantenint un ritme de despesa i d'inversió envejables per a altres municipis. Evidentment -com deia Keynes i aplicava el president del Govern durant aquests dos anys anteriors...- tota aquesta obra pública genera despesa i genera ocupació i moviment econòmic... però la podrem pagar tota ? podrà l'ajuntament fer front a tota la despesa i retorn de crèdits els anys veniders ? es podrà mantenir tot plegat ? no hi ha el perill que acabi tot "deixat de la mà..." com passa en els programes de manteniment i neteja de barris ? com passa al Parc Botànic de la Devesa ? com ja comença a brutejar la nova plaça ?
Un altre aspecte a considerar seria l'oportunitat i la gestió de tota aquesta obra que s'executa a Ripoll. Era necessària i estratègica l'elevadíssima inversió a la plaça de La Lira, la passera i la sala soterrània ? era oportuna en aquests moments l'obra i l'aplicació de contribucions als veïns al carrer Pirineus i la plaça Gonçal Cutrina ? ha estat el millor moment per a "tancar" tot l'accés al rovell de l'ou turístic de Ripoll (plaça Cívica, plaça Abat Oliba i entorn del Monestir) durant uns dels mesos de major afluència de turisme exterior a la nostra vila i afectant un munt de negocis i comerços que en aquesta època "fan l'agost" ? podrem mantenir el personal, despesa i instal.lacions d'un Centre de Tecnificació Esportiu amb la previsió pressupostària i de retorn de crèdits els anys que venen ? és suficient l'oferta d'aparcaments al centre comercial i històric després de la reconversió de les places ? sabeu que a Vic la primera i principal inversió de la seva Llei de Barris ha estat fer un aparcament ?
No volem ser pessimistes, però sí crítics amb la manca de visió estratègica global i la manca de lideratge que hem observat els darrers anys i des de la revisió del Pla General. Cap a on volem portar Ripoll ? Nosaltres estem convençuts que només l'aposta ferma per donar el màxim suport a un teixit empresarial potent i diversificat és la clau per a mantenir i generar llocs de de treball. Si la gent es guanya la vida al poble això sí que genera "vida" en el comerç, l'hostaleria, els habitatges, els equipaments esportius i culturals, i es pot complementar amb una bona oferta turística i de serveis; però no a l'inrevés.
L'arribada del desdoblament de la C-17 i la reconducció de certes actituds contràries al món de l'empresa i la indústria són oportunitats que l'any 2011 no podem deixar perdre els ripollesos: l'horitzó de Ripoll Capital de la Cultura Catalana el 2013 ha de ser un estímul per posar "en solfa" tota la nostra orquestra i aprofitar de veritat tota la inversió en equipaments que actualment s'està gestant.
Bon estiu i bones vacances d'estiu als que tingueu la sort de fer-ne aquestes dies.
Jordi Munell
Portaveu del Grup Municipal de CiU
1/6/10
Ralli dels Volcans 2010


Tots els vehicles participants de l'equip RallyRaid Services varen acabar la prova sense cap incidència. Podeu veure les classificacions al blog http://rallyraidservices.blogspot.com/
19/5/10
Davant les mesures adoptades pel govern "Zapatero"
Aquesta seria el resum i en poques paraules de les mesures anuciades per Zapatero i el seu executiu aquests darrers dies.
Tard per que arriben després de mesos sencers de negar primer l'evidència de la crisi i de dos anys seguits d'inoperància i indecisió sobre les mesures a adoptar, i a remolc per que ara s'ha vist forçat per la pressió de la Unió Europea i els organismes internacionals. És preocupant d'altra banda que les primeres mesures proposades comencin per retallar els drets socials: reduir les pensions, reduir els recursos destinats a les polítiques de dependència, I cal tenir clar que si ara s’han de prendre mesures dràstiques és perquè no s’han gestionat bé fins aquests moments els recursos públics. El cost addicional de la situació actual és que l’Estat espanyol genera desconfiança internacional: el seu president Zapatero no té gens de credibilitat.
En la situació conjuntural actual és quan més esperem -en teoria- del governant; és ell el que ha de donar confiança a tots, aportant el convenciment que només amb l'aportació del millor de cadascú i de l'esforç de cadascú en el seu lloc ens en sortirem; i aquest lideratge ha fallat, continua fallant. De fet, les mesures anunciades només seran una petita mínima part d'un conjunt de canvis estructurals i reformes que caldrà implementar per als propers anys. Només un govern fort, amb credibilitat, que infereixi seguretat, solvència i lideratge podrà "capejar" aquesta situació.
En Zapatero, inspirant-me en les paraules d'un empresari gironí en un fòrum universitari de fa pocs dies-, ha actuat pensant en el curt termini, pensant que d'aquí a dos anys hi haurà eleccions. I hauria d'haver actuat essent conscient que condueix el timó d'una empresa -Espanya- de capital intensiu, els beneficis del qual cal esperar a llarg termini i no d'aquí a dos anys. Ha tingut poca valentia i poc lideratge per afrontar mesures segurament impopulars i que tindrien un cost electoral a curt termini però que haurien garantit a mitjà i llarg termini una millor sortida i reacció a la crisi. En símils nàutics i ara que recentment varis ripollesos s'han examinat del títol de patró d'embarcacions, diríem que no es pot executar per igual una maniobra amb una petita llanxa a motor que amb un mercant de 190 metres d'eslora... aquest darrer trigarà molt més a reaccionar fruit de la seva pròpia inèrcia i per tant el bon capità sap anticipar-se i iniciar les instruccions de maniobrar amb suficient prudència. La maniobra actual del president Zapatero arribarà a temps o el nostre mercant xocarà amb els escolls inevitablement com a conseqüència d'haver trigat tant ?

És evident que per afrontar els problemes derivats de la crisi econòmica, calen reformes, i per fer-les, el Govern espanyol ha d’actuar, i això vol dir, assumir riscos i possiblement assumir mesures impopulars. Un govern amb por no pot governar. És una constatació que Zapatero fins a dia d’avui ha demostrat que no estava disposat a governar, a assumir riscos i a prendre les decisions que calien. El Govern espanyol ha de treballar per generar confiança (i d’aquesta manera s’incentivarà la inversió i el consum) i per crear ocupació. Mentre no es reactivi l’ocupació, no hi haurà reactivació econòmica. Per tant, calen mesures d’estímul al manteniment i a la creació d’ocupació, sobretot dirigides als autònoms i a les pimes.
Per acabar -i prenent paraules d'un prestigiós economista que vesteix americanes de colors- en Zapatero s'ha cregut tres de les teories equivocades de John Maynard Keynes : en primer lloc creure en el curt termini i generar un dèficit públic desmesurat (per exemple amb actuacions com el Pla E, que ha renovat les voreres de mig país); en segon lloc menystenir les empreses i els empresaris (deia Keynes que els empresaris no prenen decisions de manera racional sinó per instint animal) i per això s'ha passat els dos darrers anys amagant l'evidència de la crisi amb un fals optimisme i minimitzant les males noticies econòmiques i informes d'analistes nacionals i internacionals... pensant que amb el seu optimisme i l'euforia les empreses ens traurien de la crisi... i finalment en tercer lloc creure que substituint la caiguda de la demanda privada per la demanda pública seria suficient per sortir de la crisi, tot negligint la productivitat i les mesures que permetin a empreses i treballadors produir més i créixer.
17/5/10
17 de maig de 2010; CIM !!!

15/5/10
Variants territorials o destrossa de territori ?
Aquesta imatge, idíl.lica certament, de la Vall de Maiols presa des de prop del cim de Sant Amand, em fa corprendre i agafar un calfred només de pensar que es permeti que sigui travessada -i destrossada materialment- per una futura supervariant que justifica no sé quina elevada intensitat de trànsit que enllaça a diari des de Sant Joan cap a Campdevànol i la N-260; els heu comptat mai ? us ho proposo també. Quedareu segur sorpresos i -com jo- tindreu seriosos dubtes de la racionalitat d'una proposta com aquesta.
10/5/10
30 anys, 30 cims
8/5/10
Cap al cim !!!
Després d'unes setmanes de "climatització" en alçada i de procedir a equipar alguns dels camps base i uns dies de descans a Dimboche, l'Albert Bosch iniciarà la darrera etapa de l'ascens al cim de l'Everest a partir d'avui i demà.

5/5/10
A new conception for XXIth Century transportation
El bicitren, un nou concepte en transport sostenible ?
- Ser Ecològic (no contamina, no gasta, silenciós...).
- Un mètode de transport cooperatiu, divertit, simpàtic...
- Planteja una Solució al transport públic barat en països subdesenvolupats.
- Una novetat per al turisme escolar, familiar, de grups, convencions,...
- La solució al Turisme temàtic ecològic (visita parcs, botànica, fauna...).
- Potencial de Desenvolupament de les “vies verdes” en turisme de grups.
- Permet el desenvolupament tecnològic perquè implementa Noves tecnologies (emmagatzamament energètic (bateries d'alt rendiment), energia solar per làmina flexible, motors de baixa inèrcia i baix consum, electrònica de control i seguretat (qui pedala, seat-belts...) nous materials (composites, fibres...).
- Una solució sostenible al Turisme de descoberta i al transport urbà en ciutats grans i mitjanes.
- Fomenta un estil de vida saludable : "Esport i salut".
- Seguretat en el transport col.lectiu.
- Capacitat flexible : 2+4+4+4+4+4+... passatgers. Limitada pel radi de gir màxim a implementar (5 vagons + conductor = 22 places adultes).
- Noves concepcions de outdoor Marketing : permet incorparar imatge corporativa de ciutat, de marques comercials, de patrocinadors...
- Fomenta l'Esport i la competició : es poden organitzar curses per equips (universitaris, escolars, per empreses, per barris....) en bicitren en circuit urbà, en carretera, al circuit de Montmeló...
- Permet noves variant nominatives sense límits : Cycletrain, Pédalotrain, Tren-a-pédalo, Le train-sans-chemin,...
24/3/10
Al.legacions a la variant est de Ripoll
Creiem que s’ha d’evitar l’ocupació de terrenys per a infrastructures sobreres tenint en compte les característiques de Ripoll dins d'una comarca de muntanya i la manca de planes i extensions útils per a activitats. En aquest sentit pensem primerament que de l'actual model presentat en l'estudi informatiu caldria evitar i eliminar l’afectació d’empreses a la zona del Pla de Sant Quintí i evitar duplicar sistemes viaris existents com el tram final de la ronda dels Pintors-Mas de’n Bosch.
La proposta global de l'estudi informatiu presentat per la Generalitat, aporta poca o nul.la connectivitat amb l’interior del sistema comercial, turístic i de serveis de la vila; essent una inversió molt elevada que serà molt poc aprofitada directament per la vila de Ripoll i a costa d'un elevadíssim impacte paisatgístic. S’hauria d’evitar l’impacte visual i sonor que ocasionarà la variant de Can Villaura fins a la riera de Caganell per La Marinyosa així com també la seva continuació futura prevista en forma de variant super-nord cap a les planes de La Barricona i la Vall de Maiols, doncs aquesta darrera zona està qualificada en el propi POUM com a espai natural a protegir.
La proposta de l'estudi informatiu també contradiu el planejament vigent a Ripoll afectant la zona de la riera de Caganell, definida en el POUM com una zona o espai natural a preservar; recordem el que diu :
Davant aquesta situació des del grup municipal de CiU es creu convenient replantejar la nova variant territorial de Ripoll des del futur NUS viari de Can Villaura i fins la zona coneguda com a La Marinyosa per entrar en túnel fins a la riera de Caganell. Pel fort impacte visual i sonor -tenint en compte la presència en front d'un equipament turístic privat (hotel, camping)- que suposarà el seu encaixonament entre el riu Ter, la línea de Ferrocarril i la muntanya a tota la zona del solei de la finca La Marinyosa i adjacents riu avall i riu amunt, similar a l’impacte que va suposar històricament tant la variant de Castelladral com la variant damunt la zona d’Ordina i Cal Ganiveter. Cal tenir en compte que el poc espai disponible entre la casa de la Marinyosa, la línea de ferrocarri i el riu, obliguen a una monumental actuació sobre el riu o encaixonada a la muntanya.
També cal considerar desproporcionat el plantejament de l'estudi informatiu d'una macro rotonda i la necessària construcció d’un costós escalextric amb diferents accessos i un immens pont per travessar el riu Ter al sector de Can Villaura, amb l’afectació i necessària expropiació d’edificacions amb ocupació de negocis i empreses en aquell sector.
També defensem que caldria eliminar la minivariant presentada per connectar amb la carretera N-260-II de Ripoll a Olot per Vallfogona. Aquesta connexió que es veu obligada a salvar diferents dificultats (construcció en una zona altament obaga i una pendent del 9%) que a criteri de CiU la converteixen en poc viable des d'un de vista de seguretat i vialitat hivernal i per l’impacte ecològic que suposarà tancar el corredor biològic de la muntanya de Sant Antoni i el seu massís cap al riu Ter i la plana de Can Franquesa, i cap a la riera de Caganell. Aquesta minivariant suposaria un fort impacte visual, paisatgístic i naturalístic pel seu encaixonament en una petita vall de naturalesa pràcticament verge i intacta, de les poques que resten a l'entorn inmediat de Ripoll i esmentada com a paratge d'interés natural en el POUM
Demanem que es tinguin també en compte com a AL.LEGACIONS i consideracions a l'estudi informatiu els següents documents
1.- Els resultats del procés de participació ciutadana durant l'elaboració del POUM pel que fa a l'ocupació de les planes agrícoles de Sant Quintí i de La Marinyosa i Caganell.
2.- L´Agenda 21 comarcal, el PDTR, el PERUSNU.
3.- L´estudi de medi físic i natural inclós en el vigent POUM de Ripoll.
4.- L´informe de sostenibilitat ambiental del POUM de Ripoll.
5.- El document X d'auditoria ambiental del POUM de Ripoll, en el qual textualment s'esmenta que :
Que en aquesta tercera proposta es reconsideri, es reestudiï i el millori la proposta anterior de l'any 2002-2003 d'una mini-variant de la muntanya de Sant Roc que permetés la interconnectivitat entre la N-260-I (anteriorment C-26) i la N-260 cap a Campdevànol i Puigcerdà per l'eix Pirinenc i que serviria per interconnectar els barris de Ripoll Estamariu, Pintors amb els barris de Crta. de Ribes, Rocafiguera, sector Mas Torrents, Noguera i els barris del sud de la vila per l'actual variant de la C-17.
19/2/10
Més La Lira
Segons va declarar el regidor d'urbanisme de l'ajuntament la instal·lació de la passera serà ràpida. "Es tracta d'una obra de taller que un cop feta la seva col·locació serà senzilla".
En un passat plenari l'Ajuntament va aprovar l'acceptació de 120.000 euros provinents del Pla Únic d'Obres i també també d'un ajut de 240.000 euros de la Diputació de Girona. Aquesta subvenció no es destinarà integrament a la passera: 73.000 euros aniran a la construcció de l'espai polivalent. A banda de les subvencions acceptades pel ple, la construcció de la passera compta amb aportacions del PUOSC del 2008 (120.000 euros), del PUOSC del 2007 (80.000 euros), i de la Diputació de Girona, 166.000 euros.
En el plenari, el grup municipal de CiU va votar en contra de l'acord per considerar-se en disconformitat amb la totalitat del projecte. Considerem la passera innecessària.
Les obres de la Lira estan a la recta final. El projecte consta d'un espai lliure, amb una sala d'art polivalent soterrada i la passera per a vianants.
No trobeu que l'ajuntament es gasta els diners dels ripollesos i les subvencions de forma molt alegre ??
Cal fer un nou pont peatonal a 15 metres del Pont d'Olot amb aquesta inversió ??
En época de crisi, no caldria fer inversions més "productives" per a generar o salvar llocs de treball, AJUDANT a les empreses i al comerç ??
I què hi podem fer ? hores d'ara
explicar-ho a tothom, veins, comerciants, amics, als bars i cafès...
explicar-ho a l'entorn del lloc de treball, als companys/es la vostra empresa...
generar estat d'opinió...
reenviar aquesta notícia als vostres coneguts...
12/2/10
Nova implantació empresarial a Ripoll

El primer contacte amb els responsables de l'empresa es va produir ja fa alguns mesos arran de la visita que hi va efectuar l'Artur Mas acompanyat de Jordi Munell, Eudald Casadesús i Xavier Cima; amb posterioritat els contactes s’haurien reproduït a través del grup municipal de Convergència i Unió, en la persona de Jordi Munell, fins a iniciar les consultes per veure si el projecte de Sodeca era viable per poder-lo ubicar a la capital del Ripollès.
Recollida selectiva
La taxa d'escombraries a Ripoll, ha augmentat gairebé un 180% en els darrers 7 anys, mentres que l'IPC o cost del nivell de vida ho ha fet un 30% de promig.
Imports de la Taxa municipal d'escombraries per a un domicili familiar de Ripoll, per anys :
A partir de les dades que disposem i que elabora el Consell Comarcal del Ripollès el darrer trimestre de l'any per tal d'aprovar en el Consell d'Alcaldes aquestes xifres i posteriorment que serveixin de base per a la revisió de les ordenances municipals de cada poble, hem elaborat unes taules que són altament significatives.
Si a més les acompanyem dels centenars de fotografies que tenim, algunes d'elaboració pròpia i altres que ens han fet arribar veïns d'arreu de Ripoll els darrers anys, podriem concloure que : Més imatges visibles a :
http://www.slideshare.net/jordimunell/ripoll-la-gesti-poltica-de-la-recollida
- quant més reciclem més paguem
- encara que paguem més el servei no millora
- els responsables polítics han fracassat en la seva gestió
- paguem per un servei que no es presta amb eficàcia i els polítics callen o diuen falsetats :
6/2/10
Greus mancances en la política de barris a Ripoll
Acompanyat de varis regidors del grup de CiU a l'ajuntament de Ripoll, hem efectuat la visita als barris de Ciutat Jardí i Engordans aquesta setmana. La veritat es tractava de comprovar que els llistats d’incidències pendents als barris que l’equip de govern penja a la pàgina web de l’Ajuntament de Ripoll demostren la pèssima gestió que el bipartit i la regidoria responsable està fent de les necessitats dels barris de la vila.
En aquest sentit, he explicat a la premsa i al president de l'AAVV del barri que “és impropi d’un ajuntament que vulgui prestar un bon servei al ciutadà tenir aquestes llistes d’incidències als barris interminables, la majoria encara per planificar i algunes pendents des de l’any 2007. Com a alcalde em faria vergonya tenir i penjar aquests llistats d’incidències pendents a tots els barris de Ripoll”.
Com a portaveu convergent he continuat explicant durant la visita del grup municipal que “el tarannà que ha adoptat el bipartit de Ripoll (ERC i PSC) de no escoltar les peticions dels veïns ens preocupa molt, no serveix de res tenir unes llistes interminables si després no fas res per a solucionar els seus problemes”. I ha afegit: “A banda de la mala gestió i la pèssima empatia de l’equip de govern envers les necessitats dels ripollesos i ripolleses, aquestes llistes també demostren la poca capacitat econòmica de l’Ajuntament de Ripoll. No pot ser que l’ampliació d’una vorera al carrer Milany del barri d’Engordans estigui pendent d’execució des de l’octubre del 2007. És senzillament, vergonyós”.
Des de CiU de Ripoll hem realitzat un estudi d’aquests llistats i han detectat que en el llistat de desembre de 2009, l’últim del que disposen, hi ha un 89% d’incidències pendents per executar des de l’any 2007. El fet encara més preocupant és que “un 89% és una xifra d’inactivitat i passivitat política elevadíssima, però encara ens preocupa més que les incidències no planificades a dia d’avui superen el 50%. L’equip de govern es passa tot el dia pensant com fer-se publicitat i auto bombo, però no perden ni un segon en veure com solucionar els problemes reals de les persones de Ripoll ni dels seus barris”
He continuat dient que creuen fermament -des de CiU- en el lema ARA ÉS L'HORA DELS BARRIS que varen llançar durant la campanya electoral del 2007, els ripollesos i ripolleses han de trobar-se a gust i bé al seu barri, al seu carrer i això no ha de significar una lluita constant contra la regidoria de barris davant el seu incompliment reiterat dels compromisos i la manca de planificació.
Aquestes mancances i deixadesa als barris així com la manca de resposta de l'equip de govern a les queixes veïnals demostra que no es governa a favor de les necessitats dels ripollesos i ripolleses sinó a favor de les ambicions del bipartit; exemples com l'elevat endeutament de l'ajuntament que haurà tornat uns 1.360.0000 euros l'any 2009 d'interessos i deute als bancs i caixes, o els més de 3.600.000 euros de cost de l'obra-mausoleo de La Lira que està acaparant bona part de la inversió municipal dels darrers anys, no deixen gairebé marge per a les actuacions de manteniment i millora dels barris i carrers de Ripoll.
En finalitzar la visita he recordat que l'actual regidor de barris ha incomplert reiteradament les promeses que va signar per escrit en una carta adreçada a tots els barris de la vila en data 12 de setembre de 2007 de respondre en un màxim de 15 dies tots els escrits, queixes i demandes que arriben a l'ajuntament així com de visitar cada setmana un barri de la vila per conèixer -deia- de més a prop la realitat de cada indret i comentar amb els veïns les actuacions a realitzar a cada barri.
“no esperarem que Ripoll esdevingui una vila oblidada i desendreçada. Volem treballar conjuntament amb la gent dels barris per a trobar una solució a aquesta deixadesa municipal i des d’aquí poso CiU a disposició de tothom per tal de pressionar a l’equip de govern a resoldre els problemes del dia a dia. Perquè són els que més ens afecten, i perquè a CiU tenim una altra manera de fer.”
23/1/10
La Lira de Ripoll, el que ja no serà...
El projecte alternatiu a la plaça ferragosa i mausoleïca de La Lira contemplava la rehabilitació i el que és més important la rehabitació del casc antic de Ripoll, aportava un granet de sorra al desenvolupament de petits comerços, amb una plaça pública, un mirador sobre el Ter i fins a 24 places d'aparcament soterrat. Donava continuïtat a més al projecte de rehabilitació i reforma de les façanes que donen sobre el riu, amb el característic color vermellós.
Aquest projecte, preveïa el retorn de la major part de la inversió històrica acumulada per l'ajuntament de Ripoll en la compra, expropiacions i enderrocs del sector La Lira, amb la venda dels pisos -alguns de protecció oficial-, els aparcaments i locals comercials fins a generar un petit dèficit de poc menys de 60.000 euros, en front de l'actual cost desmesurat d'uns 3.670.000 euros.
Una imatge utòpica del que ja no serà La Lira ......
16/1/10
La Lira, un projecte ferragós...
Aquest fenomen té una important aplicació pràctica en la protecció d'equips electrònics delicats contra descàrregues electrostàtiques com per exemple el disc dur de l'ordinador, repetidors remots de televisió i ràdio, ...
El fenomen es posa de manifest en diverses situacions, per exemple el mal funcionament d'aparells electrònics en l'interior d'un ascensor o un edifici amb estructura de reixeta metàl·lica. Una manera de comprovar aquest efecte és amb una ràdio sintonitzada en una emissora d'ona mitjana. Si la cobrim amb un diari, funciona amb normalitat però, si és recobreix amb paper d'alumini o una caixa o malla metàl.lica no funcionarà correctament.
El 1836 Michael Faraday va observar que a un conductor la càrrega només és present a la part exterior i no afecta al que pugui haver al seu interior. Per demostrar-ho va construir una cambra folrada amb paper metàl·lic i un generador electrostàtic per provocar descàrregues d'alt voltatge a l'exterior de la cambra. A l'interior de la cambra va posar un electroscopi per comprovar que no havia cap càrrega elèctrica a dins.

Ara la pregunta que ens podem fer serà si els ripollesos estarem dins de La Lira preservats de la gran quantitat d'ones electromagnétiques que ens afecten a diari per les places i els carrers i fins i tot a casa, començant per les de la telefonia mòbil i acabant per les de la TDT o les dels microones domèstics...
Proposo que preveient el mal funcionament dels aparells electrònics dins La Lira, es proposi que sigui declarat un espai lliure -el primer- d'ones electromagnètiques i de telèfons mòbils...
La Ruta del ferro, es podrà arreglar ?

Uns dies després, des del grup municipal de CiU de l'Ajuntament de Ripoll es va adreçar per escrit un conjunt de preguntes en relació a les obres que s'hi estaven executant i al compliment del que preveu el catàleg de béns protegits que recull el nou Pla General (POUM). En el cataleg s'hi recull que estan protegides totes les "obres de fàbrica" i edificacions al llarg del recorregut de la ruta del ferro o antic traçat del ferrocarril de Ripoll a Sant Joan de les Abadesses
Ara hem pogut saber, que just el mateix dia de l'entrada de l'escrit de CiU, el 10 de desembre, es va emetre un informe de l'arquitecte municipal i seguidament en data 18 de desembre el regidor d'urbanisme va signar un decret per incoar un procediment de protecció de la legalitat urbanística en relació a les obres del mur que resulta que es realitzaven SENSE LLICÈNCIA per part del Consorci Vies Verdes de Girona, del qual el propi regidor d'urbanisme n'és membre en representació de l'ajuntament.
El mateix decret va donar un termini de 10 dies al Consorci Vies Verdes per a fer al.legacions i justificar els treballs que es realitzaven sense haver fet comunicació prèvia a l'Ajuntament de Ripoll i en un espai inclós en el catàleg municipal de béns protegits del Pla d'Ordenació Urbanístic.
31/12/09
Millor 2010
Tots, uns amb més valor i desig que altres, volem deixar enrera el 2009... per la crisi, per les dificultats laborals, per no arribar a final de mes, per deixar enrera dissorts familiars, per la dificultat de fer front als pagaments d'alguns productes bancaris mal recomenats, ... i de ben segur per mil i un motius més.
El 2010 és a la porta que avui a les 24h s'obrirà; l'esperança, els desitjos, les il.lusions, ... apareixeran al darrera ?
L'Ajuntament de Ripoll acaba d'aprovar amb només els vots a favor del 53% del consistori (els 9 regidors d'ERC+PSC dels 17 que el composen) un pressupost per al 2010 de 15,17 milions d'euros, un 9,3% per cent més que l'any 2009. Sort que estem en una época de contenció de la despesa pública que si no....
Les principals inversions previstes en el pressupost de l'Ajuntament de Ripoll suposen un increment de la partida d'inversions respecte el 2009 d'un 72%. La llista de les principals inversions previstes (2010):
Pavelló (2a fase): 1.236.340 euros
Museu (projecte museogràfic): 1.034.048 euros
Actuacions d'esponjament i millora del Barri Vell: 888.600 euros
Reforma carrer Pirineus i adjacents: 682.791 euros
Actuacions equipaments culturals: 118.000 euros
Millores al pont de Calatrava: 110.000 euros
Finalització naus de transició de la Barricona: 101.372 euros
Millores i actuacions als barris 31.600 euros (50% menys que l'any 2009)
5/12/09
Ripoll, Independence Day 2009



